Emphasizes autonomy, optimism, self-confidence and among other skills that prepare students for life. All this with solid rules.

Furthermore, it acts in the kid’s socio-emotional sphere and generates cognitive improvements. In this sense, it improves school performance, interaction with people and strengthens family bonds. Also encouraging gratitude and appreciation of small things.

This technique can be defined as a strategy used to design solutions and solve problems efficiently based on technology. The use of Computational Logic is based on the principle of skill development. Among them we find autonomy, digital literacy and the construction of logical thinking.

Some benefits of this technique are:

– The Construction of Logical Thinking: This is one of the main skills learned. In children, for example, it begins in the earliest stages, when they learn that there are patterns that define certain actions.

– Digital literacy: By having supervised early contact with games and other activities related to the digital atmosphere, children learn to solve problems in a more efficient and strategic way.

– Autonomy: By applying this technique, we encourage our students to stop being just consumers of the technologies already created and produced, and to become producers of digital resources as well.

Programa que estabelece técnicas ao estímulo positivo, gratidão, empatia e solidariedade de forma a desenvolver as relações socioemocionais.

A Psicologia Positiva na educação dá ênfase à autonomia, o otimismo, a autoconfiança e entre outras habilidades que preparam os alunos para a vida. Tudo isso sem deixar de estabelecer limites firmes e regras sólidas.
Além disso, ela age na esfera socioemocional do indivíduo e gera melhorias cognitivas. Nesse sentido, melhora o desempenho escolar, o convívio com as pessoas e fortalece os vínculos familiares. Estimulando também a gratidão e a valorização das pequenas coisas.

Alguns benefícios:

A construção do pensamento lógico: esta é uma das principais habilidades aprendidas. Nas crianças, por exemplo, começa nos primeiros estágios, quando aprendem que existem padrões que definem certas ações.

Alfabetização digital: por ter supervisionado o contato precoce com jogos e outras atividades relacionadas ao ambiente digital, as crianças aprendem a resolver problemas de forma mais eficiente e estratégica.

– Autonomia: Ao aplicar esta técnica, incentivamos nossos alunos a deixarem de ser apenas consumidores das tecnologias já criadas e produzidas, e a se tornarem também produtores de recursos digitais.

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